Nyfödd, hur gör man?

Inte klokt vad snabbt man glömmer hur man gör:-) Minns inte alls vad man ska tänka på eller hur man ska göra. Läste en babybok med lillsessan för att inte vara helt lost, minns att mycket kom så naturligt, men hur gjorde jag egentligen?

På sjukhuset var jag som mest osäker! Min tid på BB var hemsk och blev tyvärr dåligt bemött. Fick knappt ett hej av personalen när jag kom upp såå stolt med min lillsessa. Deras första kommentar var:
- sånt har inte vi här! Sade de när de såg nappen i babykorgen. Så jag hade redan misslyckats som mamma!
Efter några timmar kom en sköterska som skulle kolla hennes andning då jag hade läckt fostervatten tre dygn innan och hennes kommentar var:
- Haha, så mycket kläder kan du inte ha på henne! Misslyckades igen, två gånger 1 dygnet.
Fick ringa i klockan när jag ville något, ingen som kom och kollade till en och försäkrade en om att allt var bra?! Tråkiga minnen.... Förlossningen var fantastisk, helt otroligt duktig personal! Jag och mannen fick sova tillsammans med nyfödda lillsessan i bröllopssviten första natten, riktigt bra minnen:-)
Tiden med min flicka var helt fantastisk när det bara var hon och jag och pappa:-)!!
Hoppas allt kommer att gå bra denna gång och att vi får komma hem fort! Börjar bli lite nervös nu!

Hemma var allting lätt, vi lyssnad på hennes signaler och gjorde så gott vi kunde tillsammans, det var jag trygg i! Inser nu när jag skriver att det är det är faktiskt det enda jag behöver göra, vara lyhörd för bebisens signaler, vara nära och sköta om:-) Mys!!!

Snart ska vi ta med lillsessan och handla hennes present till bebisen som hon verkligen längtar efter:-)


Kommentarer

Janina sa…
men fy!! hur kan man bete sig så?! Jag tror att det blir jättebra denna gång istället!

jag kände också sådär, hur var det nu att ha och sköta om en nyfödd?!
Första veckan kändes lite sådär hehe, sen var man inne i det och slappnade av!
Krissie sa…
Tack, skönt när man kommer in i det:-) Tror jag är starkare nu när man har en redan!

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster